
Fanoušci značky Aprilia nedočkavě vyhlíželi novinku pro tento rok. Výrobce rozhodně nezklamal. Nová motorka je výkonnější, má vyšší objem motoru a spoustu dalších vychytávek. Pojďme se na ni podívat blíže!
Výkon stejný navzdory normám
Emisní norma Euro 5 zadělala na potíže mnohým značkám. Aprilia se nenechala rozhodit a výkon u svého nového modelu RSV4 nesnížila. Díky zvětšení objemu motoru z původních 1077 kubíků na 1099 zůstává výkon stroje stejný. Tradiční motor V4 s úhlem sevření válců 65 stupňů má DOHC rozvod, čtyři vačky a 16 ventilů.
Stejně jako loňský model RSV4 1100 Factory má i ten letošní, i přes přísný výfukový systém, výkon 217 koní. Podle Aprilie přináší vyšší objem válců také vyšší kroutící moment. Jak tomu bude opravdu v realitě, na to si ještě počkáme.
Novinky v elektronice
Nová řídící jednotka Marelli 11MP v sobě skrývá šestiosou měřící jednotku, která kromě jízdních režimů a systému Ride-by-wire řídí všechny funkce balíčku Aprilia APRC.
Řídící jednotka obsahuje šest jízdních režimů, z nichž tři jsou závodní a jeden uživatelsky definovatelný, a také novou víceúrovňovou kontrolu brždění motorem.
Aprilia mění i vzhled
Aprilia u nového modelu pozměnila nejen vnitřek, ale i vnějšek. Na vzhledu nás upoutá nová kyvná vidlice, která je mnohem lehčí, a tak je na zadním kole méně neodpružených hmot.
Dvojitá kapotáž je barevně sladěna s nedávno vydaným supersportem Aprilia RS 660. Najdeme na ní, jak už je tradicí, tři světla vpředu, která jsou kompletně LED.
I při vyšších rychlostech by měla být jízda stabilní díky umně schovaným aerodynamickým přítlačným prvkům, které jsou schované v kapotáži. U nového modelu je vylepšeno i chlazení, horký vzduch je více odváděn od těla jezdce, a tak přináší příjemnější jízdu.
Nový vzhled má i nádrž, sedačka a přístrojový LCD panel. Ten je barevný, s větší úhlopříčkou a nabízí větší množství informací najednou tak, aby jezdec nemusel panelem listovat.
Model RSV4 je k sehnání ve dvou variantách – klasický a pak Factory. Ta je vybavena kovanými hliníkovými koly, elektronicky řízeným podvozkem Öhlins se systémem Smart EC 2.0 a vpředu brzdovými třmeny Brembo Stylema. Záleží tedy na vás, jakému modelu dáte přednost.
Novinky pro rok 2021 si přichystaly i další značky. Podívejte se na nový adventure skútr od Yamahy či nadupaný Ducati Supersport.
Raději prověřené modely?
Novinky vás moc nezajímají, ale dáváte přednost již prověřeným motorkám? Zalistujte v bazaru motorek a najděte si tu vaši vysněnou.